szerda, június 06, 2007

Afganisztán újra

Gyors leírás megérkezésemet követően.
Újra Afganisztán, újra Kabul… Ezúttal hosszú lesz és tényleg nehéz. Két hónap és rengeteg tennivaló. De hát épp ez a lényege, hogy csináljunk valamit, hogy tegyünk valamit. Ha meg könnyű lenne, akkor meg mi lenne az értelme? Na jó, elég a moralitás e szűk mezsgyéjéből.

Az út hosszú volt és unalmas a maga majdnem 24 órájával. Budapest-Zürich-Dubai-Kabul. Zürichi reptérből csak másfél óra jutott, de ebben benne volt egy vezető nélküli vonatozás is az egyik terminálból a másikba. Az út Dubai-ig 6 órás volt, és majdnem megint szűk. Szerencsére még időben átültem egy másik helyre, ahol nem ült mellettem egy hatalmas, kövér fazon. A szórakoztatás jegyében a Ghost rider és a Mesterlövész c. filmekből lehetett választani, én a Ghost riderbe aludtam bele. Néhány szép motoron kívül nem volt miért ébren maradni. Peter Fonda játszott valaki pokoli figurát. Érdekes, hogy mostanában két motoros témájú filmhez is felkérték. A másik film a Wild Hogs volt, ami otthon a Faterok Motoron hülye címet kapta.

Dubaiban rögtön összefutottam Orsival, aki jelenleg egészségügyisként dolgozik a Kabuli katonai repteren, és szabadságra ment haza. Míg indult a gépe együtt jártuk az unalmas köröket, majd egyedül.

A kabuli gép az indiai légitársaság valamilyen leselejtezett gépe lehetett, mert tele volt hindi felirattal, és recsegett-ropogott egészen addig, míg el nem aludtam. Lehet, hogy segélyként kapták? :-)

A kabuli repteret elkezdték restaurálni, az útlevél-ellenőrzés ugyanott van, ahol eddig, de kiszélesítették és kifestették. Az ügyintézés viszont nem lett flottabb: egy órát álltam sorban úgy, hogy közben hátulról az előttem állónak nyomtak, és nagyon barátságosan egymás vállára könyököltünk. Jól esett érezni az afgán közvetlenséget.

A szállodába taxival kisebb pénzügyi egyetnemértésünket tisztázva a sofőrrel, majd kábán az ágyba. Aztán mégis kicsit felkeltem, és Hasimmal elkocsikáztunk, hogy megnézzem az orosz nagykövetséget, ahol általános iskolába jártam. Sajnos nem azt láttam, mint amilyen kép élt bennem. Nagy fallal van körbevéve, és általában kisebb területen van, mint emlékeztem. Nem baj, azért így is nagy szám újra (nem)látni az egyik egykori sulimat.

Holnaptól munka insha allah.

A képek ma készültek, és nincs bennük rendszer, és kocsiból fényképeztem.


Ezekben, illetve ilyen házakban laktak régen az orosz diplomaták a követség mellett. Most hazatért menekültek...

Nincsenek megjegyzések: