csütörtök, június 14, 2007

Újra Kabulban

Eljöttem Kabulba egy megbeszélésre, és elintézni egy-két dolgot. A vendégházban, ahol lakom van internet, úgyhogy itt az ideje, hogy egy-két képpel frissítsem a blogot. Sajnos a fényképező kábelét nem hoztam magammal, így az ideútról készült képeket nem tudom még felrakni, pedig a Szalangnál megálltunk teázni, és kis reggelizés lett belőle: finom kecskesajttal és afgán kenyérrel. De nem is ez a lényeg, hanem a hely. Egy leárnyékolt kis útszéli pihenő, ahol iszonyatosan kellemes szél fújt, szinte hűvös volt, és alattunk egy csodás kis mező terült el, sebes patakkal, mögötte a kopár hegyekkel. Azt kell, hogy mondjam, hogy ilyen típusú giccses tapétákat tettek egyes a nappalijuk falára a nyolcvanas években. De a természetre ugye nem lehet azt mondani, hogy giccses, úgyhogy gyönyörű volt. De a mostani szállásom is megér néhány képet: Le Monde a neve, egész nagy kertje van, ahol zöld a fű és fák adnak árnyékot. Az épület pedig vastag falú, koloniális stílusú épület, ahol a szobámban olyan illat van, mint nagyszüleimnél volt vidéken: a hűvös fal, az enyhe por és a tiszta ágynemű illatának keveredése. Szerintem jól fogok itt is aludni. Egyébként mióta kijöttem egész jól alszom. Valószínűleg a fáradság miatt van, de jól esik, mert otthon az utóbbi időben nem aludtam túl jól. Érdekel ez egyáltalán válakit? :-)

Na de maradjunk időrendben.
A képek, amik alább jönnek szintén a Szalangon készültek, csak a múlt szombaton.




Ez a szobámból készült a Pol-e Khumr-i vendégházban:


Kiderült, hogy Pol-e Khumritól Kabul felé az első faluban, Shamarq-ban található Afganisztán egyik legfontosabb régészeti lelete: egy a sziklába vájt szasszanida relief. Így talán két napja, miközben néhány embertől válaszra vártam elmentem megnézni. Nem volt egyszerű, mert a kulturális minisztérium helyi lerakatában kellett jegyet vennem, és eljött velem Tosi úr is, a Baghlan tartomány történelmi helyeiért felelős igazgató is. Ez benne volt a 10 dolláros belépőjegy árában. Nem sokra mentem vele, mert angolul nem tudott, úgyhogy kénytelen voltam magam is innen tájékozódni. Egyébként a környék is nagyon szép volt. Mindig is érdekelt, hogyan választják ki az ilyen szobrokhoz a helyeket.



(Szakáll állapot bemutatás :-))

Nincsenek megjegyzések: