péntek, június 08, 2007

Péntek

Átvészeltem az első pénteket. Egy afganisztáni péntek nem olyan, mint a világ legtöbb helyén. Főleg, ha nem ismersz senkit. Itt nincsenek kedves kis kávézók, mozik, nem lehet kirándulni a hegyekbe, vagy csak ki a természetbe. A város csendes, az utcák kihaltak, alig mozog valaki.

Reggel ittam egy kávét a Cedar House nevű libanoni/olasz étteremben, utána elindultam kebabot venni a sarki kifőzdében. Útközben lefröcskölt egy autó, úgyhogy sáros-vizesen léptem be az étterembe. Mialatt a húsomra vártam hozták az új hússzállítmányokat. Fiatal gyerekek a vállukra vetve cipelték a nyúzott birka darabokat, néha leejtve, majd hányták oda a többi közé az asztalra. Egy másik srác az asztalon állva akasztgatta őket hatalmas húskampókra, miközben egy harmadik előkészítette őket a sütésre: a nagy darabokat szépen egyre kisebb és kisebb darabokra szabdalta. Maga a sütés az épület előtt történt, nagyüzemben. Három, négy hosszú fémládában, forró faszén felett terültek el a nyársak, amelyeket szintén három, négy szakács forgatott.

A kész húsaimat egy nagy kenyérre söpörte az a fazon, aki a birkadarabokat nyeste, megszórta háromféle fűszerrel, majd az egészet újságpapírba csomagolta.

A délutánt olvasással, tévézéssel töltöttem. Este ettem egy hamburgert a tetőn, és ittam egy csokiséket. Még mindig a teheráni a legjobb ebben a boltban

Holnap munka, majd indulás Pol-e Khumriba.

A reggeli kávém…

… a Cedar Hose-ban

Ez nem egy connecticuti börtön, hanem a szálloda, ahol lakom.

Szomszédok.

Júniusi Kabul a szálloda tetejéről.

Nincsenek megjegyzések: